Erste NetBank


Tartalom

I. Általános információk
1. Keresés és megbízás varázsló
1.1. Keresés
1.2. Varázsló
2. Bejelentkezés
3. SMS belépési kód
4. Kijelentkezés
5. Nyelv kiválasztása
II. Információk
1. Áttekintő
1.1. Áttekintő testreszabása
2. Számlaegyenleg
3. Betétek
4. Számlatörténet
5. Számlainformáció
6. MT940-es kivonatok
7. MT942-es kivonatok
8. Értesítők kezelése
9. Napi teljesített tranzakciók
10. Függő átutalási megbízások
11. Zárolások
12. Árfolyamok
13. Adatok keresése bankokról
14. Felhatalmazás csoportos beszedésre
15. Állandó megbízások
16. Másodlagos azonosítók
17. Kimenő fizetési kérelmek
18. Bejövő fizetési kérelmek
III. Megbízások
1. Megbízások, megbízási csomagok
1.1. Megbízási csomag készítése - új megbízás bevitele
1.2. Megbízások listája
1.3. Megbízási csomag megnézése
1.4. Megbízási csomag módosítása
1.5. Megbízási csomag törlése
1.6. Megbízási csomag aláírása
1.7. Megbízási csomag elküldése
1.8. Megbízási csomag átdátumozása
1.9. Megbízások átküldése ügyfélprogram részére, átvétele ügyfélprogramból
1.10. Megbízási csomagok importálása
1.11. Electra ISO20022 import formátum
2. Megbízások státuszai
IV. Sablonok kezelése
1. Sablonok
2. Sablonok exportálása
3. Sablonok importálása
V. Paraméterbeállítás
1. Bejelentkezési jelszó módosítása
2. Napló megnézése
3. Számlanevek megadása
4. Kedvencek beállítása
5. Testreszabás
VI. Levelek kezelése
1. Levelek olvasása
2. Levelek törlése
3. Levél küldése a banknak
VII. Nyomtatás
1. Adatok nyomtatása
2. Nyomtatási beállítások
2.1. Fejléc és lábléc eltüntetése
2.2. Margók beállítása
VIII. Export
1. Exportfájl készítése
IX. Extra funkciók
1. Mobilfizetés
2. Letétkezelés
3. Célszámlaőr

Segítségnyújtásért kérjük, hívja az Erste TeleBankot a +36 1 298 0223-as telefonszámon, ahol a 6. menüponton tárcsázását követően kollégáink készséggel állnak rendelkezésére.

A bejelentkezés után illetve a menüben az "Áttekintő" menüt kiválasztva (első a menüsorban, ház ikon) a NetBank áttekintő oldalát láthatja. Ezen az oldalon vannak összegyűjtve az Ön számára fontos információk. Ezek közül a kék sorokra kattintva lenyithatja az adott listákat.

Az áttekintő oldalon az alábbiak jelennek meg:

Ebben a menüpontban kérheti le aktuális számlaegyenlegét.

A képernyõ tetején lévõ menüsávban vigye az egérmutatóját az "Információk" menüpontra, majd a megjelenő menüpontok közül kattintson a "Számlaegyenleg" pontra.

Ekkor a képernyő jobboldalán megjelenik az egyenleg letöltésének idõpontja, alatta a devizanemenként összesített egyenlegek, majd számlánként az Ön számláinak összesített egyenlegei jelennek meg. A táblázat soraira kattintva felugró ablakban jelennek meg az adott számla részletei.

A részletezett számlaegyenleg adattartalma:

A betétszámlák nem jelennek meg a számlaegyenlegben, ezeket a számlákat a betétek között lehet megtekinteni.

Ebben a menüpontban lekérheti egy adott időszak számlatörténetét.

A képernyõ tetején lévõ menüsávban vigye az egérmutatóját az "Információk" menüpontra! Az ekkor megjelenő menüpontok közül a "Számlatörténet" menüpontra kattintva elõször a dátumbekérõ ablak jelenik meg.

Itt kell megadnia, hogy mely számlára és mely idõszakra vonatkozó számlatörténetet szeretné látni. Számlatörténetet egyszerre mindig csak egy számlára tud lekérdezni. Ügyeljen arra, hogy legfeljebb 31 napos idõszakot adjon meg. Hibás vagy nem valós kezdõ- illetve záródátum, hibás vagy nem valós idõszak megadásakor a hiba jellegére utaló hibaüzenetet kap.

A számlatörténet lekérdezésében további keresési feltételek megadásával szűkítheti is a megjelenő tranzakciók listáját. Az összeg alsó és felső határának megadásával azokat a tételeket fogja látni, amelyek összege az adott intervallumba esik. A partner számlaszámával egy konkrét számlaszámmal kapcsolatos tranzakcióira kereshet. A partner nevének vagy a közlemény megadásával akár szótöredékekre is kereshet a tranzakciókban.

A dátumokat úgy is megadhatja, hogy a dátumbekérő mező melletti naptár ikonra kattint. Ekkor a feljövő naptár ablakban választhatja ki a kívánt időszak első és utolsó napját.

Az idõszak megadása után megjelennek a kiválasztott számla adatai, alatta a megadott idõszak tranzakciói részletezve.

Megadhatja, hogy egy oldalon egyszerre hány tranzakció jelenjen meg. A találatok felett és alatt található gombokkal tud az eredmények között lapozni.

A "Megbízások" menüpontban olyan megbízásokat tud rögzíteni, amelyek először csomagokba kerülnek. Ezek a csomagok - a megbízás típusától függően - akár egynél több megbízást is tartalmazhatnak. Aláírni és elküldeni itt egyszerre egy vagy több csomagot tud, ezzel könnyítve meg a nagyobb számú megbízások kezelését.

Azok a megbízások, amelyeknek fejlécadatai azonosak, egy megbízási csomagot alkotnak.

A képernyõ tetején lévõ menüsávban a "Megbízások" menüpontot kiválasztva a "Forint megbízások", "Deviza megbízások", "Csoportos műveletek" és "Betétműveletek" almenük alatt jelennek meg a választható megbízástípusok. Kattintson a kívánt megbízástípusra!

A kiválasztott megbízás űrlapja megjelenik. Az űrlap kitöltésében segítségére lehet a lap jobb felső sarkában található gombok közül a "Sablonok" feliratú gomb. Rákattintva a megjelenõ táblázatból kiválaszthatja, hogy melyik sablon tartalmát töltse be. A megbízás kitöltése után kattintson a "Rendben" gombra! Ekkor lefut a megbízás ellenõrzése. Ha az ellenőrzés talál formai vagy tartalmi hibát, akkor az űrlap fölött megjelenik a hibák listáját tartalmazó táblázat, mely alapján a hibákat Ön javítani tudja. Helyes adatok esetén a megbízás tárolódik. Az ablakban megjelenik egy üzenet, mely jelzi, hogy a megbízás melyik csomagba került. Ha még nincs megfelelõ csomag, akkor létrehozza a megbízás fejlécében lévõ adatoknak megfelelõen. Az üzenet alatt lévõ "Rendben" gomb az előkészített megbízások listájához irányít, míg az "Új megbízás bevitele" gombra kattintva az üres űrlap jelenik meg újra, ahol új megbízást vihet be.

A megbízási csomagok elkészítése után lehetősége van azokat megnézni, módosítani, esetleg törölni. Módosíthatja a csomag elküldésének tervezett dátumát is. A megbízási csomagokat alá kell írni a bankba való beküldés elött. Az elkészített megbízásokat "közös területre" teheti, így azok elérhetővé válnak az Ön által használt ügyfélprogram számára. A megbízási csomagokat el kell juttatni a bankba. Mindezeket a műveleteket a "Megbízások" menüpontban végezheti el.

Válassza ki a "Megbízások" menüpontot a képernyõ tetején lévõ menüsorban! A megjelenő almenüben a "Megbízási csomagok kezelése" kategória alatti "Előkészített megbízások" menüpontra kattintva megjelenik a megbízási csomagok listáját tartalmazó táblázat.

A "H." címkéjű oszlop azt mutatja, hogy az adott csomag tartalmaz-e hibás tételeket. Amennyiben igen, azt egy felkiáltójelet ábrázoló ikon jelzi. Az "A." címkéjű oszlopban egy toll szimbólum jelzi, ha a csomagot már aláírták. A toll mellett lévő kis vonalak azt is jelzik, hogy a csomagon hány aláírás van. (Maximum 4 vonal jelenhet meg.) A "Fm." címkéjű oszlop a feldolgozás módját tartalmazza, a "db" címkéjű oszlop pedig a csomagban lévõ megbízások számát mutatja.

A táblázat alján, szürke sorokként találhatók a "közös területen" elhelyezkedő csomagok, amely azt jelzi, hogy az adott megbízás az ügyfélprogramból is kezelhető. Ha bármelyik sorra, azaz bármelyik csomagra rákattint, a táblázatban megjelenik a kiválasztott csomag néhány további információja, mint például a terhelt számla száma. A táblázat alatt található gombok, amint azt a rajtuk lévõ feliratok is jelzik, a csomagokon elvégezhetõ műveletek, melyeket a megfelelõ gombra kattintással lehet kezdeményezni. A csomag átdátumozásáról, a csomag aláírásáról és a csomag elküldésérõl a linkekre kattintva olvashat bõvebben.

Az elkészített megbízási csomagokat a bankba való beküldés előtt alá kell írnia.

Az "Előkészített megbízások" felületén a megbízási csomagok táblázata alatt lévõ műveleti gombok között található a kijelölt csomagok aláírását kezdeményezõ gomb (lehetõség van egyszerre több csomag aláírására is). Erre rákattintva megjelenik egy táblázatban a kiválasztottak közül Ön által aláírható megbízási csomagok listája. Ezeket a csomagokat ez idõ alatt más nem módosíthatja. A táblázat utolsó oszlopában lévõ gombra rákattintva, egy külön ablakban megnézheti az adott megbízási csomagot. Írja be a hitelesítéshez a képernyőn kért információkat, majd kattintson a "Rendben" gombra! Ha a csomagok aláírását nem sikerült elkészíteni (például az aláírási jelszó hibás), akkor hibaüzenet jelenik meg. Aláírt csomag nem módosítható és csak aláírt csomag küldhetõ el a banknak.

Ha csak egy csomagot szeretne aláírni, azt megteheti úgy is, hogy az adott csomag sorára kattint, és az előtűnő gombok közül a "Csomag aláírása" gombra kattint.

Ebbõl a műveletbõl csak a "Rendben" vagy a "Mégsem" gombbal szabad kilépni! Ellenkezõ esetben a listában megjelent csomagokkal nem tud további műveleteket végezni, amíg Ön ki nem jelentkezik a rendszerből. Tehát más menüpontra, linkre, stb. kattintani nem szabad!

Az "Előkészített megbízások" felületén a megbízási csomagok táblázata alatt lévõ műveleti gombok között található a "Csomagok bankba küldése" gomb. Erre rákattintva megjelenik egy táblázatban a beküldhetõ megbízási csomagok listája. Itt azokat a megbízási csomagokat látja, amelyek már alá vannak írva, és jelenleg elküldhetők a bankba. A táblázat utolsó oszlopában lévõ gombra rákattintva, egy külön ablakban megnézheti az adott csomagot. Jelölje ki a táblázatban a beküldeni kívánt megbízási csomagokat, majd kattintson a "Rendben" gombra.

Ha csak egy csomagot szeretne elküldeni, azt megteheti úgy is, hogy az adott csomag sorára kattint, és az előtűnő gombok közül a "Megbízás elküldése" gombra kattint. (Ez a gomb csak akkor elérhető, ha az adott csomag elegendő aláírással rendelkezik.)

Ha a csomagban lévõ mindegyik megbízást elfogadta a bank, akkor egy nyugtázó üzenet jelenik meg és a csomag törlõdik a megbízások listájából. Az elküldött megbízásokról az "Elküldött megbízási csomagok" menüpont alatt találhatunk további információkat. Amennyiben a beküldött csomagban vannak olyan megbízások, amelyeket nem fogadott el a bank, akkor egy olyan üzenet jelenik meg, amely tartalmazza a visszautasított megbízások listáját és a visszautasítás okát. Ez esetben a csomag továbbra is a megbízások listájában marad.

Elõfordulhat, hogy beküldés közben megszakad a kapcsolat a bankkal. Ez esetben a következõ bejelentkezéskor az alkalmazás ellenõrzi a kérdéses megbízási csomagok állapotát. Ha nem sikerült átküldeni a banknak, akkor megjelennek az Előkészített megbízások listájában. Ha sikeres volt az átküldés, akkor az "Elküldött megbízások" menüpont alatt talál információt. Amennyiben nem sikerült tisztázni, mi történt, errõl és a teendõkrõl üzenetet fog kapni.

Lehetőség van arra, hogy azok az ügyfelek, akik Ügyfélprogramot és Internet Banking-et is használnak, mindkét programból kezeljék megbízásaikat. E célra szolgál egy közös terület, amelyre mindkét programból el lehet helyezni, illetve ahonnan mindkét program át tud venni megbízási csomagot.

Ha e közös területre szeretne tenni megbízási csomagot, kattintson a képernyő tetején lévõ menüsávban a "Megbízások" menüpont alatt az "Előkészített megbízások" almenüpontra.

Ekkor megjelenik egy táblázatban az Ön megbízásainak listája. A táblázat egyes soraira kattintva, a megfelelő megbízáscsoporton végezhető műveleteket mutató gombok között találja a "Közös területre tesz" gombot. Válassza ki a táblázatban a kívánt megbízási csomagot, majd kattintson a gombra. A művelet végrehajtása után az előbb kiválasztott megbízás mellett a "Közös területen" felirat jelenik meg és a sor kiszürkül.

A közös területre rakáskor megmaradnak a megbízásokon lévő aláírások, és a csomagot bármelyik programból - Ügyfélprogramból vagy Internet Bankinből - be lehet küldeni a bankba.

Közös területre nem tud olyan megbízásokat tenni, amelyeket SMS jelszóval (is) aláírtak, mert ezeknek az aláírásoknak az érvényessége csak korlátozott ideig marad meg, azokat mielőbb el kell juttatni a bankba.

Ha a megbízási csomagok listájában kiválaszt egy "Közös területen" lévő megbízási csomagot, a táblázat alatt megjelenik az "Átvesz" gomb. Erre rákattintva a megbízási csomag átkerül az Internet Banking program kezelésébe.

A "Megbízások" főmenüpont "Megbízási csomagok kezelése" almenüjének "Csomag importálása" funkciója lehetővé teszi a számítógépen, fájlban tárolt megbízási csomag importálását. A rendszer különböző importformátumokat ismer, ezekről súgót az importáló képernyőn talál.

Kattintson a fenti menüpontra! A megjelenő oldalon válassza ki azt a fájlt, amit be szeretne importálni. A rendszer a fájl kiterjesztése alapján megpróbálja kitalálni, milyen típusú fájlról van szó. Ha ismeretlen fájltípussal találkozik, akkor figyelmezetést küld, Önnek azonban lehetősége van az "Importformátum" címkéjű lenyíló lista segítségével explicit meghatározni az importfájl típusát.

Sikeres import esetén az oldalon megjelenik azon csomagnak vagy csomagoknak a neve, amelyek az importálás során létrejöttek. Az importálás során mindig csak új csomagok jönnek létre, meglévő csomagokba soha nem kerülnek tételek. Ezeket a csomagokat ezután ugyanúgy alá kell írni és be kell küldeni a bankba, mint a kézzel rögzítetteket.

Sikertelen import esetén egy lista jelenik meg a csomagban talált hibákról. Ezeket javítani kell az importfájlban, majd újból meg kell próbálkozni az importtal.

Figyelem! Az importált fájlt a rendszer nem törli ki a sikeres import után, így lehetőség van ugyanannak a fájlnak többszöri importálására is. Emiatt az importálást körültekintéssel kell elvégezni, elkerülendő az esetleges többszörös rögzítést és elküldést!

Az importálás során a böngésző az Ön által kiválasztott fájlt felküldi a bank szerverére. A fájl titkosított csatornán utazik, jogosulatlan fél nem tud hozzáférni.

Előfordulhatnak azonban olyan szoftverek, amelyek ezt a küldést megakadályozhatják. Ha Ön az importálás során hibát tapasztal, ellenőrizze a gépén futó tűzfal-programokat illetve böngészőjének Internet- és proxy-beállításait, vagy vegye fel a kapcsolatot a hálózati adminisztrátorával!

Kezdő- és záródátum megadásával lekérhető az - egy adott időszakban beküldött - adott típusú megbízási csomagok listája és a csomagokban lévő megbízások banki státusza.

Válassza ki a képernyõ tetején lévõ menüsávban a "Megbízások" menüpont "Elküldött megbízások" almenüjének "Megbízások státuszai" pontját! Ekkor megjelenik egy dátumbekérõ ablak.

A megjelenő oldalon történik a banki státusz idõszak bekérése. Itt kell megadnia, hogy mely megbízástípusra és mely idõszakra vonatkozó banki státuszokat szeretné látni. Ügyeljen arra, hogy legfeljebb 31 napos idõszakot adjon meg! Hibás vagy nem valós kezdõ- illetve záródátum, hibás vagy nem valós idõszak megadásakor a hiba jellegére utaló hibaüzenetet kap.

Helyes idõszak és a megbízásípus megadása után megjelenik az adott idõszakban beküldött, adott típusú megbízási csomagok listája. A listában megjelennek a csomagok adatai. Vannak olyan megbízástípusok, amelyekhez nem lehet státuszt kérni. Ezeket a csomagokat csak megnézni lehet, rákattintva a "Megtekintés" gombra, ami az adott csomag sorára való kattintás után jelenik meg (a sor alatt). Ekkor, ha a csomag több megbízást is tartalmaz, egy új oldalon megjelenik egy táblázatban a csomagban lévõ megbízások listája, alatta egy újabb táblázatban látható az érvényes aláírók neve, pontszáma és az aláírás dátuma is. Itt az első táblázatban az egyes megbízások sorára kattintva jelenik meg új oldalon a megbízás, minden részletével. Amennyiben a csomag csak egy megbízást tartalmazott, a "Megtekintés" gomb közvetlenül a megbízás részleteihez vezet.

Ha olyan megbízási csomagot jelöl ki, amelyiknek lekérdezhetõ a banki státusza - ez a típusától függ -, a megjelenő gombok közt egy "Banki státusz lekérdezése" feliratú gombot is talál. E gombra kattintva egy új oldalon megjelenik egy táblázatban a csomagban lévõ megbízások listája, valamint egy másik táblázatban az aláírók listája. A megbízások táblázatában a kívánt megbízásra kattintva egy külön oldalon megnézheti a megbízást és banki státuszát.

IV. fejezet - Sablonok kezelése

Egy megbízás viszonylag sok adatot tartalmaz, ugyanakkor nem ritka az az eset, hogy ugyanolyan (vagy többségében ugyanolyan) adatokkal a műveletet bizonyos idõközönként meg kell ismételni. A megbízások gyors elkészítésében segítenek a sablonok. Formáját tekintve a sablon egy - általában nem teljesen kitöltött - megbízás. Megbízások bevitelekor a korábban elkészített sablonok behívhatók, s ekkor már csak a sablonban ki nem töltött mezõk értékét kell begépelni.

Kattintson a képernyõ tetején lévõ menüsorban a "Sablonok" menüpontra. A lenyíló almenüből a "Sablonok listája"-ra kattintva a megjelenő táblázat a sablonok listáját tartalmazza. Bármely sor - azaz sablon - kijelölése után a sor alatt lévõ gombok segítségével megnézheti, módosíthatja vagy törölheti a sablont. A fenti táblázat találatait szűrni is tudja, ha a táblázat alatt levő, három üres mezőt tartalmazó sor valamely mezőjébe gépelni kezd. A három mező a táblázat három megfelelő oszlopára nézve szűr, csak azokat a sorokat hagyva a táblázatban, amelyek a begépelt szöveggel kezdődnek. A szűrés nem különböztet meg kis- és nagybetűket.

Új sablont létrehozni a "Sablonok" menüpont "Új sablon bevitele" szekciója alatt a kívánt megbízástípusnak megfelelő almenüpont kiválasztásával lehet, a megbízások beviteléhez hasonló módon. Annyiban térnek el egymástól, hogy sablon készítésekor mezõk ellenõrzése nem hajtódik végre, és bizonyos mezők - mint például az értéknap vagy az összeg - nem tölthetők ki.

A rögzített sablonok listájában lehetőség van az azonos típusú sablonok exportálására. Az exportálás során a kiválasztott megbízástípusnak megfelelő sablonokból egy CSV formátumú fájl keletkezik, amit például Excel programmal be lehet tölteni. A fájl minden sora egy sablonnak felel meg.

A sablonok exportja után a sablonok nem törlődnek, továbbra is elérhetőek maradnak a rendszerben.

Az exportálásról bővebben itt olvashat.

A rögzített sablonok listájában lehetőség van az azonos típusú sablonok importálására is. Az importálás során egy CSV formátumú fájlban előkészített sablonok tölthetők be a rendszerbe.

Kattintson a "Sablonok listája" oldalon a felület jobb felső sarka fölött elhelyezkedő "Import" ikonra! (Egy dobozba befelé mutató nyíl jelöli.) A megjelenő oldalon válassza ki azt a fájlt, amit be szeretne importálni. A rendszer a fájl kiterjesztése alapján megpróbálja kitalálni, milyen típusú fájlról van szó. Ha ismeretlen fájltípussal találkozik, akkor figyelmezetést küld, Önnek azonban lehetősége van a lenyíló lista segítségével explicit meghatározni az importfájl típusát.

Sikeres import esetén a rögzített sablonok listája jelenik meg, amely már tartalmazza a most beimportált sablonokat is, hiba esetén viszont üzenet jelenik meg a hiba vagy hibák jellegéről.

Az importált fájlt a rendszer nem törli ki a sikeres import után, így lehetőség van ugyanannak a fájlnak többszöri importálására is.

V. fejezet - Paraméterbeállítás

Minden felhasználó saját bejelentkezési jelszóval rendelkezik. A jelszavát mindenkinek nagyon fontos titkosan kezelnie. A bejelentkezési jelszavak csak a szerver számítógépen vannak nyilvántartva, mégpedig olymódon kódolva, hogy azt senki - beleértve a banki alkalmazottakat - sem tudja elolvasni. Ha van ügyfélprogramja is, az ott használt jelszót használhatja itt is.

Az Internet Banking első használatakor meg kell változtatnia a banktól kapott bejelentkezési jelszót, enélkül nem tudja használni a rendszert!

Előfordulhat mégis, hogy a jelszót illetéktelenek is megtudják. Amennyiben ez a tudomására jut, haladéktalanul válasszon új jelszót! Minden személynek lehetősége van - az Az Erste NetBank programba való bejelentkezés után - a saját jelszavának a megváltoztatására.

Ehhez válassza a "Paraméterbeállítás" menüpont alatt a "Bejelentkezési jelszó módosítása" pontot! A bejelentkezési jelszó legalább 4 és legfeljebb 12 karakterből álljon. Nem tartalmazhat ékezetes betűket és írásjeleket. Begépelés közben a képernyőn * karakterek jelennek meg, hogy más ne tudja könnyen leolvasni a képernyőről az Ön új jelszavát. Az új jelszó begépelését meg kell ismételnie a véletlen elírások kiküszöbölése miatt.

A "Rendben" gombra kattintva a jelszó ellenőrzése és módosítása megtörténik. A bejelentkezési jelszó sikeres megváltozásáról nyugtázó üzenetet kap.

A rendszer lehetőséget nyújt a felhasználónak, hogy minden, az Erste NetBank-ban kezdeményezett utasításról, parancsról listát kérjen a programtól. A lista segítségével nyomon követhetők a szolgáltatás használata során bekövetkezett események, például mikor és melyik felhasználó lépett be a programba, vagy kezdeményezett átutalást. A napló megtekintéséhez válassza a "Paraméterbeállítás" menü alatt a "Napló" menüpontot!

A funkció segítségével elnevezhetjük saját számláinkat, melyeket így könnyebben meg tudunk különböztetni egymástól. Ha egy számlának saját nevet adunk, akkor a továbbiakban az egyenlegben, kivonatban, megbízásokban stb. az újonnan megadott név fog látszódni.

Kattintsunk a főmenüsávban a "Paraméterbeállítás" alatt a "Számlanevek megadása" menüpontra!

A képernyőn megjelenik az ügyfél számláinak száma, devizaneme és az éppen aktuális megnevezése. A jobb oldalon, minden számlához tartozik egy beviteli mező, amely a számla új nevének megadására szolgál. Gépeljük be a megfelelő mezőbe a kívánt nevet! A képernyő alján található "Rendben" gombbal kezdeményezhetjük a megadott nevek felvételét. A funkció valójában egy megbízástípus, tehát a felhasználó érvényes aláírása szükséges a megadott nevek regisztrálásához.

Felhívjuk figyelmét, hogy ha egy számla nevét üresre állítja, akkor a megbízás beküldése után a számla neve helyén az eredeti banki elnevezés fog megjelenni!

Azokat a műveleteket, amelyeket gyakran használ, beállíthatja kedvenc funkciónak. A kedvenc funkciói a képernyő jobb oldalán, a menüsor alatt, egy kis, "Kedvencek" feliratú dobozban jelennek meg. Itt az adott funkcióra kattintva bármikor közvetlenül az adott műveletre léphet. A kedvenc funkciókat a "Paraméterbeállítás" menüpont erre szolgáló funkciójával tudja megadni. Jelölje be azokat a műveleteket, amelyeket gyakran használ, és a menü alatt közvetlenül el szeretne érni, majd nyomja meg a "Rendben" gombot! Egyszerre legfeljebb 7 kedvenc funkció választható ki.

Lehetősége van az Internet Banking felületére vonatkozó általános beállítások testreszabására is.

Ilyenek például az egy oldalon megjelenítendő találatok száma (táblázatok esetében), mely szám fölött lapozni kell a táblázatban a további találatok megjelenítéséhez, vagy, hogy a felugró ablakok, illetve táblázatok és almenük animációval rajzolódjanak-e ki.

Ezekhez válassza a "Paraméterbeállítás" alatt a "Testreszabás" menüpontot!

VI. fejezet - Levelek kezelése

Időről időre a bank különféle üzeneteket küldhet Önnek. Ezeket az üzeneteket a "Levelezés" főmenüpont "Levelek" menüpontjában tudja megnézni, illetve kezelni.

Előfordulhat, hogy egy új üzenet érkezéséről a bank SMS értesítést küld Önnek.

A "Levelek" menüpontra kattintva megjelenik az Ön számára küldött üzenetek listája. A lista a levél tárgyát és az érkezés időpontját tartalmazza, valamint egy gemkapocs ikonnal jelzi, ha a levél tartalmaz csatolmányokat. Az új, még olvasatlan levelek vastagított betűkkel jelennek meg. Amennyiben Önnek még nincsen üzenete, arról tájékoztatást kap.

A menüpont kiválasztásakor a rendszer automatikusan ellenőrzi, hogy érkeztek-e új üzenetei, így mindig a legfrissebb állapotot fogja látni.

Egy levél olvasásához kattintson a listában a megfelelő sorra, majd nyomja meg a Megnézés gombot! Ekkor megjelenik a levél tartalma, illetve annak csatolmányai, ha az ilyennel rendelkezik. Egy csatolmány megnézéséhez egyszerűen kattinson a csatolmány nevére.

A levelek listájához a "Rendben" gomb megnyomásával térhet vissza.

A levelek listájából azokat a leveleket, amelyekre már nincs szüksége, ki tudja törölni. Ehhez válassza ki a listából a törlendő leveleket (egyszerre akár többet is), majd nyomja meg a "Kijelölt levelek törlése" gombot! Ha csak egy levelet szeretne törölni, azt megteheti úgy is, ha az aktuális sorra kattintáskor előjövő gombok közül a "Törlés" gombot választja.

Vigyázzon, mert a levelek véglegesen törlődnek, későbbi visszaállításukra már nincs lehetőség!

Amennyiben Ön szeretne a banknak üzenetet küldeni, azt leggyorsabban úgy teheti meg, ha a képernyő jobb oldalán levő piros "Kapcsolat" dobozban levő "Üzenet küldése a banknak" linkre kattint. Ugyanezt a funkciót elérheti főmenüből is, ha a "Levelezés" főmenüpont "Üzenet küldése a banknak" menüpontját választja. A levélírás után a "Rendben" gomb kezdeményezi a levél elküldését, azaz egy .LEV megbízási csomagba teszi levelét, melyet az "Előkészített megbízások" között megtalál.

A levélküldés is megbízásnak számít, ezért végrehajtásához aláírás szükséges, melyet megtehet az "Előkészített megbízások" oldalán!

VII. fejezet - Nyomtatás

A rendszerben lehetőség van bizonyos megjelenített adatok nyomtatására is. A nyomtatás során az adatok nyomtatóbarát formában, kevés színt felhasználva, könnyen áttekinthető formában jelennek meg. A nyomtatható formátum nem tartalmazza továbbá a menüt és a fejlécet, így csak a valóban fontos adatok fognak megjelenni a nyomtatón.

Az alábbi adatok nyomtatása áll rendelkezésre:

Amennyiben lehetőség van az Ön által megtekintett információ nyomtatására, akkor az oldal tetején egy erre utaló ikont talál. Kattintson rá erre!

A kattintás után egy új ablakban megjelenik az oldal nyomtatóbarát verziója. Ezzel az oldallal semmi tennivalója nincs, betöltődés után automatikusan kinyomtatja önmagát. Önnek csupán egy nyomtatót kell kiválasztania a böngészőprogram feljövő nyomtatóablakában. A nyomtatás végén ez az ablak automatikusan becsukódik. Ha a nyomtatóablakban a "Mégsem" gombra kattint, akkor megszakíthatja a műveletet, ilyenkor nem fog az adat megjelenni a nyomtatóján.

Vannak olyan információk, amelyeket több különböző formában is ki lehet nyomtatni. Ilyenkor a nyomtatás ikonra kattintva egy kis ablakban feljön azon formátumok listája, amelyek közül Ön választhat. A kívánt formátumra egyszerűen csak kattintson rá, és ezután a fent leírtaknak megfelelően elindul a nyomtatási folyamat. A nyomtatási formátumokat tartalmazó ablakot az annak jobb felső sarkában lévő "x" ikonnal tudja bezárni.

VIII. fejezet - Export

A rendszerben lehetőség van bizonyos megjelenített adatok exportálására is. Az export során az adatok egy kötött formátumú fájlba állnak elő, amelyet a böngészőprogramja segítségével tud eltárolni az Ön számítógépén.

Fontos! Az export funkció használata során az Ön pénzügyi adatai - számítógépének beállításaitól függően - mások által is hozzáférhető fájlokba kerülnek. Az adatainak védeleme érdekében gondoskodjon arról, hogy ezekhez a fájlokhoz illetéktelenek ne tudjanak hozzáférni, valamint lehetőleg kerülje az export funkció ismeretlen gépen (pl. internet kávézó) történő használatát!

Amennyiben lehetőség van az Ön által megtekintett információ exportálására, akkor az oldal tetején egy erre utaló ikont (egy dobozból kifelé mutató nyíl) talál. Kattintson rá erre!

A kattintás után megjelenik egy kis ablak, ami tartalmazza azokat az export-formátumokat, amelyekben az aktuális adat menthető. A megfelelő formátumú exportfájl elkészítéséhez kattintson a jobb egérgombbal a megfelelő formátum nevére, és válassza ki a "Hivatkozás mentése más néven" menüpontot! Ekkor válassza ki, hogy melyik könyvtárba és milyen néven kívánja a fájlt menteni.

Ha az adott formátumra az egér bal gombjával kattint, akkor a böngészőprogram az Ön számítógépének beállításainak megfelelően az exportfájlnév kiterjesztésének alapján megpróbálja a fájlt egyből megnyitni. Ha az adott kiterjesztéshez nem talál megjelenítő-programot, akkor felajánlja a mentés lehetőségét, de előfordulhat, hogy olyan programmal akarja megjeleníteni, amely ezt a fájlt nem tudja értelmezni, így érdemes mindig a jobb egérgombos változatot használni.

Az adott exportformátum leírásához kattintson a formátum neve melletti információs ikonra.

Az exportformátumok listáját tartalmazó kis ablak bezárásához kattintson az annak jobb felső sarkában található "x" ikonra!

IX. fejezet - Extra funkciók

Az Erste NetBank tartalmaz néhány olyan funkciót is, melyek elérhetősége bizonyos feltételekhez kötött. Ezeket a szolgáltatásokat egyaránt a "További szolgáltatások" főmenüpont alatt érheti el, ilyenek például a NetTrader, a mobilfizetés, a letétkezelés vagy a Célszámlaőr. A menüben csak azok a szolgáltatások jelennek meg Önnek, amelyek használatára Ön jogosult.

A "Mobilfizetés" funkciónak köszönhetően kényelmesen és gyorsan fizetheti ki parkolását, autópálya e-matricáját, lapelőfizetését.

A "További szolgáltatások" főmenüpont "Mobilfizetés" pontjára kattintás után megjelenik egy tájékoztató oldal, ami a szolgáltatás igénybevételével kapcsolatos fontosabb információkat tartalmazza. Itt a "Regisztráció" gombbal az EME Zrt.-nél való regisztrációt kezdeményezhet. Ezt a bank megbízásként kezeli, amennyiben nem teljesülne a regisztráció perceken belül, úgy a "Megbízások" főmenüpont "Megbízások státuszai" pontjában tekintheti meg ennek állapotát.

A regisztráció sikerességét a NetBank felülete a „Regisztrált” státusszal jelzi, ez szükséges az EME Zrt. szolgáltatásainak igénybe vételéhez. Már meglévő EME ügyfél esetén a regisztráció folyamata több időt vehet igénybe az EME Zrt.-nél vezetett egyenleg egyeztetése miatt. Ebben az esetben a „Regisztráció folyamatban” státusz kerül megjelenítésre a NetBank felületen, mely az egyeztetést követően automatikusan „Regisztrált” állapotba vált, amennyiben az EME Zrt. a regisztrációt elfogadta.

Az Erste NetBank lehetőséget kínál értékpapírokkal kapcsolatos tevékenységek intézére is.

A "További szolgáltatások" főmenüpont "Letétkezelés" szekciója tartalmazza az értékpapírokkal kapcsolatos műveleteket. Lehetőség van értékpapír érkeztetésre/indításra, a függő értékpapír-tranzakciók megtekintésére, forgalmi kimutatások, nettó eszközérték, illetve letéti igazolás megtekintésére a megfelelő menüpontok kiválasztásával.

Az értékpapír-érkeztetés/indítás kivételével valamennyi alfunkcióhoz Clavis ügyfelet és dátumot/időszakot kell megadnia az információk lekéréséhez. Ezt követően a "Rendben" gombra kattintva megjelenik a megfelelő kimutatás.

A "Függő értékpapír-tranzakciók" oldalon megjelenő táblázatban az egyes tranzakciók soraira kattintva megjelennek a sor alatt a tranzakció részletei.

Értékpapír-érkeztetést/indítást végezhet sablon segítségével is, vagy létrehozhat sablont a későbbiekben való egyszerűbb használathoz. Sablon használatához vagy készítéséhez használja a jobb felső sarokban a megfelelő gombokat!

A "Célszámlaőr" funkció kizárólag azon ügyfeleink számára elérhető, akik rendelkeznek Célszámlaőr szolgáltatásra vonatkozó érvényes szerződéssel. Ezen felül is csak céges jogosultsággal rendelkező felhasználók számára érhető el a Célszámlaőr whitelist-tábla és a Célszámla-adatbázis megtekintése.

A "További szolgáltatások" főmenüpont "Célszámlaőr" szekciója tartalmazza a fenti két lista megtekintését.

A "Célszámlaőr whitelist-tábla" a biztonságosnak ítélt prefix-szel rendelkező célszámlaszámokat tartalmazza. A "Célszámla adatbázis" gyűjti össze azon számlákat, amelyekre ügyfelünk már intézett átutalást. Az ezen az oldalon megjelenő táblázatban az egyes számlák soraira kattintva megjelenik a sor alatt egy "Törlés" gomb, mellyel lehetősége van az adott számlát törölni az adatbázisból.