Tartalom
Segítségnyújtásért kérjük, hívja az Erste TeleBankot a +36 1 298 0223-as telefonszámon, ahol a 6. menüponton tárcsázását követően kollégáink készséggel állnak rendelkezésére.
Előfordulhat, hogy nem talál egy adott funkciót az oldalon, jóllehet, pontosan (vagy majdnem pontosan) tudja a nevét. Az ilyen esetekben segíthet Önnek a "Keresés" funkció, melynek segítségével az összes, Ön számára elérhető funkcióra rákereshet. A funkciót a képernyő jobb oldalán, közvetlenül a főmenüsor alatt találja.
A keresésnek két módja van:
Az Erste NetBankban elérhető funkciók gyorsabb megtalálását hivatott segíteni a "Varázsló" funkció. A NetBank felületén a jobb oldali dobozok közül a legalsó a "Varázsló". Ennek "Indítás" linkjére kattintva használhatja a funkciót.
Ha például nem tudja, hogy egy adott művelet elvégzéséhez melyik funkciót kell választania, vagy nem tudja, hol keressen egy adott funkciót az oldalon, indítsa el a Varázslót, majd lépésről lépésre válasszon a kínált lehetőségek közül! Így végül a kívánt funkcióhoz kell jusson. (A Varázsló az összes, Ön számára elérhető funkcióba el tud irányítani.)
A szolgáltatás igénybevételéhez be kell jelentkezni. Ehhez a nyitóképernyőn adja meg NetBank azonosítóját, rövid nevét és a bejelentkezési jelszavát, majd nyomja meg a "Bejelentkezés" gombot! Sikeres bejelentkezéskor a főképernyő jelenik meg. Ha elrontja az adatokat, hibás adatok vagy hibás jelszó üzenetet fog kapni. Vigyázzon, mert ha bejelentkezési jelszavát háromszor elrontja, kitiltódik a rendszerből! Ez esetben vegye fel a kapcsolatot a bankkal a teendők tisztázása érdekében a +36 1 298 0223-as telefonszámon.
A bejelentkezési jelszó sikeres megadása után az Ön biztonsága érdekében a rendszer egy úgynevezett belépési kódot is küld SMS-ben az Ön mobiltelefonjára. A rendszer használatának megkezdése előtt ezt a belépési kódot is meg kell adni a képernyő erre szolgáló mezőjében. Hibás belépési kód megadása esetén a képernyőn tájékoztató üzenet jelenik meg, és ismételten meg kell adnia a kódot. Kérjük, figyeljen a jelszó megadásánál, mert belépési kód háromszori hibás megadása után Ön kitiltódik a rendszerből.
A belépési kód egyedi, és az aláírási jelszóhoz hasonlóan csak 5 percig érvényes, ez időn túl a rendszer már a helyes kódot sem fogja elfogadni.
Javasoljuk ügyfeleinknek, hogy a rendszerből mindig a "Kijelentkezés" menüpont segítségével lépjenek ki. Ezzel megakadályozhatják, hogy illetéktelen személyek hozzáférhessenek az adataikhoz, miután befejezték a szolgáltatás használatát. Ha csak a böngészőprogramot zárja be, az nem elég a kijelentkezéshez, ehhez mindig használja a menü megfelelő pontját!
Az Erste NetBank a magyaron kívül még angol és német nyelven is használható, melyek tetszés szerint kiválaszthatóak.
Ehhez a bejelentkezés után válassza ki a jobb oldalon, fejlécben levő zászló ikonok (vagy mellettük levő szövegek) közül a megfelelőt, és a rendszer a kívánt nyelvre fog átváltani!
A nyelvet bejelentkezéskor is kiválaszthatja, itt az adatok beírása előtt kattinson a nyelvnek megfelelő zászlóra, vagy amelletti szövegre!
A bejelentkezés után illetve a menüben az "Áttekintő" menüt kiválasztva (első a menüsorban, ház ikon) a NetBank áttekintő oldalát láthatja. Ezen az oldalon vannak összegyűjtve az Ön számára fontos információk. Ezek közül a kék sorokra kattintva lenyithatja az adott listákat.
Az áttekintő oldalon az alábbiak jelennek meg:
Az elküldésre váró csomagok száma (külön kiemelve azok, amelyeken már legalább 10 pontnyi aláírás van és így beküldhetők a bankba).
Legutolsó bejelentkezése óta beküldött megbízások státuszai, amennyiben vannak ilyenek. Itt a legutolsó bejelentkezésének napjának 0 órájától az Erste Electra, NetBank vagy MobilBank felületen beküldött megbízási csomagjainak státuszait tudja lekérdezni.
Az Ön számláinak egyenlegei. A "Számlaegyenlegek" sorra kattintva lenyithatja az egyenlegek listáját.
Az Ön betétei. A "Betétek" sorra kattintva lenyithatja az egyenlegek listáját.
A közeljövőben lejáró betétek listája. Itt azok a betétek jelennek meg, amelyek az Ön által beállított időszakon belül le fognak járni.
Függő tételek, amennyiben vannak. Itt a függő állapotban lévő tranzakcióit tudja megtekinteni.
Az áttekintőn megjelenő információkat testreszabhatja az áttekintő oldalon a piros "Áttekintő oldal beállításai" linkre kattintva, valamint a "Paraméterbeállítás" menü "Áttekintő oldal beállításai" funkciójával. A megjelenő oldalon állítsa be, hogy az egyes lehetőségek közül mely információkat szeretné az áttekintő oldalon látni, majd nyomja meg a "Rendben" gombot.
Ebben a menüpontban kérheti le aktuális számlaegyenlegét.
A képernyõ tetején lévõ menüsávban vigye az egérmutatóját az "Információk" menüpontra, majd a megjelenő menüpontok közül kattintson a "Számlaegyenleg" pontra.
Ekkor a képernyő jobboldalán megjelenik az egyenleg letöltésének idõpontja, alatta a devizanemenként összesített egyenlegek, majd számlánként az Ön számláinak összesített egyenlegei jelennek meg. A táblázat soraira kattintva felugró ablakban jelennek meg az adott számla részletei.
A részletezett számlaegyenleg adattartalma:
Az adott időpontban a bankszámlán (a Bank fiókjaiban, bankkártyával, TeleBank vagy Internet Banking segítségével végzett) számlaműveletek céljára rendelkezésre álló egyenleg.
A napi forgalom tételeinek, a már végrehajtott, de még el nem számolt tranzakciók (zárolt összegek), valamint a folyószámla hitelkeret összegével módosított egyenleg.
Az adott napon, a Bank számítástechnikai rendszerének napnyitásakor a bankszámla főkönyvi egyenlege. Főkönyvi egyenleg az az összeg, amely után a bank betéti kamatot fizet.
Az adott napon, napnyitás óta a bankszámlán elszámolásra került tételek összege (nyitóegyenleg valamint terhelések, jóváírások együttesen).
Az adott időpontban a bankszámlához kapcsolódó, már végrehajtott, de még el nem számolt tranzakciók összege (pl. bankkártya tranzakciók, esedékes hiteltörlesztés, átutalás).
A bank és ügyfél között, előzetesen megkötött szerződés alapján igénybe vehető maximális hitelösszeg.
A számla érvényességének kezdete
Az a dátum, amióta a számla él.
A betétszámlák nem jelennek meg a számlaegyenlegben, ezeket a számlákat a betétek között lehet megtekinteni.
Ebben a menüpontban kérheti le a betétszámláinak adatait.
A képernyõ tetején lévõ menüsávban vigye az egérmutatóját az "Információk" menüpontra, majd a megjelenő menüpontok közül kattintson a Betétek pontra.
A képernyő jobb oldalán megjelenik a lekérés időpontja, alatta pedig a betétek adatai egy soronként lenyitható táblázatban. A táblázat az alábbi adatokat tartalmazza:
A táblázat valamely sorára kattintva az adott sor alatt megjelenik a kiválasztott betét részletezése. A megjelenő adatok függenek az adott betét típusától.
A részletezés alatt egy gomb található, amelyeknek lenyomásával a betét feltörését kezdeményezhetjük.
A táblázat alatti gomb lenyomásával új betétlekötést kezdeményezhetünk.
Ebben a menüpontban lekérheti egy adott időszak számlatörténetét.
A képernyõ tetején lévõ menüsávban vigye az egérmutatóját az "Információk" menüpontra! Az ekkor megjelenő menüpontok közül a "Számlatörténet" menüpontra kattintva elõször a dátumbekérõ ablak jelenik meg.
Itt kell megadnia, hogy mely számlára és mely idõszakra vonatkozó számlatörténetet szeretné látni. Számlatörténetet egyszerre mindig csak egy számlára tud lekérdezni. Ügyeljen arra, hogy legfeljebb 31 napos idõszakot adjon meg. Hibás vagy nem valós kezdõ- illetve záródátum, hibás vagy nem valós idõszak megadásakor a hiba jellegére utaló hibaüzenetet kap.
A számlatörténet lekérdezésében további keresési feltételek megadásával szűkítheti is a megjelenő tranzakciók listáját. Az összeg alsó és felső határának megadásával azokat a tételeket fogja látni, amelyek összege az adott intervallumba esik. A partner számlaszámával egy konkrét számlaszámmal kapcsolatos tranzakcióira kereshet. A partner nevének vagy a közlemény megadásával akár szótöredékekre is kereshet a tranzakciókban.
A dátumokat úgy is megadhatja, hogy a dátumbekérő mező melletti naptár ikonra kattint. Ekkor a feljövő naptár ablakban választhatja ki a kívánt időszak első és utolsó napját.
Az idõszak megadása után megjelennek a kiválasztott számla adatai, alatta a megadott idõszak tranzakciói részletezve.
Megadhatja, hogy egy oldalon egyszerre hány tranzakció jelenjen meg. A találatok felett és alatt található gombokkal tud az eredmények között lapozni.
Ebben a menüpontban egy adott napra vonatkozó számlainformáció lekérésére van lehetősége.
A képernyõ képernyõ tetején lévõ menüsávban válassza ki az "Információk" menüpontot! A megjelenő almenüből kattintson a "Számlainformáció" menüpontra!
Ekkor megjelenik a dátumbekérõ ablak. Itt kell megadnia, hogy melyik napra vonatkozó adatokat szeretné látni. A dátumot év/hónap/nap formában, számjegyekkel kell megadnia (pontok és egyéb jelek nélkül, a kiegészítés automatikus). Ha az utolsó számlainformációra van szüksége, akkor a mezõk kitöltése nélkül kattintson a "Rendben" gombra. Hibás vagy nem valós dátum megadásakor a hiba jellegére utaló hibaüzenetet kap.
A dátumot úgy is megadhatja, hogy a dátumbekérő mező melletti naptár ikonra kattint. Ekkor a feljövő naptár ablakban választhatja ki a kívánt dátumot.
Ekkor megjelenik a kért számlainformáció, amely számlánként csoportosítva tartalmazza annak tételeit. Csak azon számlák adatai jelennek meg, amelyeket Ön jogosult megnézni. A táblázat fölött a jobb oldalon, "A számlainformáció dátuma" feliratú mezõben a program jelzi a számlainformáció készítésének idõpontját. Az adott számla sorára kattintva egy új oldalon jelennek meg a számla könyvelt tételei, és ezen táblázat soraira kattintva felugró ablakban látható a tranzakciók részletezése.
Ebben a menüpontban egy adott napra vonatkozó MT940 kivonat lekérésére van lehetősége. A menüpont megléte a bankkal kötött szerződésnek a feltétele.
A képernyõ tetején lévõ menüsávban válassza ki az "Információk" menüpontot! A megjelenő almenüből kattintson az "MT940 kivonatok megtekintése" menüpontra!
Ekkor megjelenik a dátumbekérõ ablak. Itt kell megadnia, hogy melyik napra vonatkozó adatokat szeretné látni. A dátumot év/hónap/nap formában, számjegyekkel kell megadnia (pontok és egyéb elválasztó karakterek nélkül). Hibás vagy nem valós dátum megadásakor a hiba jellegére utaló hibaüzenetet kap.
A dátumot úgy is megadhatja, hogy a dátumbekérő mező melletti naptár ikonra kattint. Ekkor a feljövő naptár ablakban választhatja ki a kívánt dátumot.
Ekkor megjelenik a kért kivonat, amely számlánként csoportosítva tartalmazza annak tételeit. Csak azon számlák adatai jelennek meg, amelyeket Ön jogosult megnézni. A "Kivonat dátuma" feliratú jobb oldali mezõben a program jelzi az MT940 kivonat készítésének idõpontját. Az adott számla sorára kattintva új oldalon láthatók a számla könyvelt tételei, majd ezek soraira kattintva felugró ablakban látható a tranzakciók részletezése.
Ebben a menüpontban az aznapra vonatkozó MT942 kivonat lekérésére van lehetősége. A menüpont megléte a bankkal kötött szerződésnek a feltétele.
A képernyõ tetején lévõ menüsávban válassza ki az "Információk" menüpontot! A megjelenő almenüből kattintson az "MT942 kivonatok megtekintése" menüpontra!
Ekkor megjelenik a számlaszámonkénti bontásban az aznapi kivonatok egy összesítése. Csak azon számlák adatai jelennek meg, amelyeket Ön jogosult megnézni. Egy adott számlaszámhoz tartozó sorra kattintva megjelennek az ahhoz tartozó tételek azonosítói, melyek közül választva megjelenik annak részletezése. Lehetőség van az adott számlához tartozó összes tétel adatinak megnézésére az "Összes megtekintése" gomb segítségével.
A NetBank rendszerrel az Ön számára készített értesítőket is kezelheti. Ehhez válassza ki az "Információk" menüpont "Értesítők" elemét!
A feljövő dátumbekérő oldalon kell megadnia, hogy mely idõszakban készült értesítőket szeretné látni. Ügyeljen arra, hogy legfeljebb 31 napos idõszakot adjon meg. Hibás vagy nem valós kezdõ- illetve záródátum, hibás vagy nem valós idõszak megadásakor a hiba jellegére utaló hibaüzenetet kap.
A dátumokat úgy is megadhatja, hogy a dátumbekérő mező melletti naptár ikonra kattint. Ekkor a feljövő naptár ablakban választhatja ki a kívánt időszak első és utolsó napját.
Az idõszak megadása után megjelennek az adott időszakban keletkezett értesítői, méghozzá azok, amelyeket a NetBank felületen keresztül is kezelni tud. A megjelenő lista csak egy rövid információt közöl az értesítőkről, többek közt azt is, hogy hány tételből állnak. Egy konkrét értesítő megnézéséhez kattintson a kívánt értesítőnek megfelelő sorra!
Ekkor egy új oldalon megnyílik a kívánt értesítő tartalma tételenként. Ahol a sorok fölött az egér mutatója kéz ikonra változik, ott az egyes tételek soraira kattintva jelenik meg azok részletezése. A "Vissza" gombbal bármikor visszatérhet a lekérdezett értesítők listájához.
A napi teljesített tranzakciók listáját kérheti le ebben a funkcióban.
A képernyõ tetején lévõ menüsávban válassza ki az "Információk" menüpontot! A megjelenő almenüben kattintson a "Napi teljesített tranzakciók" menüpontra!
Ekkor megjelenik azon számlák listája, amelyeken a jelenlegi napon könyvelt tranzakciók történtek. Csak azon számlák adatai jelennek meg, amelyeket Ön jogosult megnézni. Az adott számla sorára kattintva új oldalon láthatók a számlához tartozó napi tranzakciók, ezek soraira kattintva pedig felugró ablakban jelennek meg ezek részletezései. A felugró ablak tartalmát ki is nyomtathatja a jobb felső sarokban levő nyomtatóikonra kattintva.
Ha az adott napon még nem könyveltek tételt az Ön számláin, akkor erről tájékoztató üzenet fog megjelenni.
Ha például egy beadott átutalás teljesítéséhez nincs meg a terhelendő számlán a fedezet, a megbízásokat a bank egy bizonyos ideig (a bankkal kötött szerződésnek megfelelően) fedezethiány miatti függő átutalásként várakoztatja. Olyan átutalások esetében, amelyeknél a megbízásban az értéknap mező ki van töltve, és a terhelés dátuma még nem érkezett el, a megbízásokat a bank értéknap miatti függő átutalásként várakoztatja.
A képernyõ tetején lévõ menüsávban válassza ki az "Információk" vagy "Megbízások" menüpontot! A megjelenő almenüben kattintson a "Függő tételek" menüpontra! Ekkor megjelenik a függőben lévő átutalási megbízások listája, amelyben az egyes sorokra kattintva megnézheti az adott megbízások részletezését.
A számláin lévő aktuális zárolások részleteit tudja itt megnézni.
A képernyõ tetején lévõ menüsávban válassza ki az "Információk" menüpontot! A megjelenő almenüben kattintson a "Zárolások" menüpontra!
Ezután megjelenik az összes aktív zárolása számlánként. Az egyes számlák soraira kattintva új oldalon megjelennek a számla zárolásai. E táblázat csak a zárolás időszakát és összegét tartalmazza, a részletes adatok az egyes sorokra való kattintással érhetők el.
Ha nincs egyetlen zárolása sem, arról megfelelelő üzenet fogja tájékoztatni.
Egy adott napra vonatkozó árfolyamokat tekinthet meg ezzel a funkcióval.
A képernyõ tetején lévõ menüsávban válassza ki az "Információk" menüpontot! A megjelenő almenüben kattintson az "Árfolyamok" menüpontra!
Ezután megjelenik az összes árfolyamtípus.
Az adott sorra kattintva megtekintheti a megfelelő árfolyamtípus adott napon érvényben levő árfolyamait devizanemenként.
Adott bankokra vonatkozó adatokra (BIC (SWIFT) kód, bank neve, címe, SEPA/PriEuro tagság) kereshet ezzel a funkcióval.
A képernyõ tetején lévõ menüsávban válassza ki az "Információk" menüpontot! A megjelenő almenüben kattintson az "Bankadatok keresése" menüpontra!
Először a keresési feltételeket kell megadnia, itt kereshet BIC (SWIFT) kód alapján, bank neve (vagy abból egy részlet) alapján, illetve SEPA és/vagy PriEuro tagbankokra. Egyik mezőt sem kötelező kitöltenie, de minél többet tölt ki, annál inkább leszűkíti a találatok listáját. Túl sok találat esetén hibajelzés kér a feltételek szűkítésére. A keresési feltételek megadása után új oldalon, lapozható táblázatban jelennek meg a találatok, mely tartalmazza a keresésnek megfelelő bankok BIC (SWIFT) kódját, nevét, címét, valamint azt, hogy SEPA, illetve PriEuro tagok-e.
Ezzel a funkcióval tekintheti meg az érvényben levő felhatalmazásokat, melyeket valamely szolgáltatónak adott csoportos beszedésre. Lehetősége van új felhatalmazás adására is, de a már érvényben nem levők megtekintésére is.
A képernyõ tetején lévõ menüsávban válassza ki az "Információk" menüpontot! A megjelenő almenüben kattintson a "Felhatalmazás csoportos beszedésre" menüpontra!
Ekkor megjelennek érvényben levő felhatalmazásai. Az egyes felhatalmazások soraira kattintva lehetősége nyílik megtekinteni, módosítani vagy törölni az adott felhatalmazást. Ha a megtekintést választotta, az új oldal alján levő "Rendben" gomb visszaviszi a felhatalmazások listájához.
Állandó, azaz időszakosan ismétlődő megbízásait tekintheti meg ezzel a funkcióval, illetve kiadhat újabb állandó megbízásokat.
A képernyõ tetején lévõ menüsávban válassza ki az "Információk" menüpontot! A megjelenő almenüben kattintson az "Állandó megbízások" menüpontra!
Ekkor megjelennek érvényben levő állandó megbízásai. Az oldal alján levő "Nem aktívak megjelenítése" gombbal a már lejárt állandó megbízásokat is kilistáztathatja. Az egyes megbízások soraira kattintva előjön egy "Megtekintés" gomb, mellyel megtekintheti magát a megbízást. Ha ezt választotta, a megbízás oldalán levő "Rendben" gomb visszaviszi az aktív állandó megbízások listájához.
A Másodlagos azonosítók adminisztrációja funkció kiválasztásával lehetősége van arra, hogy a másodlagos azonosítóit megtekintse, illetve menedzselje.
Elsőnek a másodlagos azonosítók lekérése történik meg.
A másodlagos azonosítók listája egy táblázatban jelenik meg, soronként egy darab. Itt látható maga a másodlagos azonosító, típusa, a hozzátartozó számlaszám, és az azonosító lejáratának időpontja.
Válassza ki az Információkérés menüpontot, majd kattintson rá a Másodlagos azonosítók almenüpontra! A felület megmutatja a másodlagos azonosítók listáját.
Új regisztráció műveletre kattintva egy új másodlagos azonosítót regisztrálhat valamely számlájához.
Módosítás művelet segítségével a kijelölt másodlagos azonosító paraméterei változtathatóak: számlaszám, típus, azonosító.
Törlés művelet segítségével a kijelölt másodlagos azonosító megszüntetése kezdeményezhető.
Meghosszabbítás művelet segítségével egy másodlagos azonosító lejárati ideje újítható meg.
Nyomtatás műveletre való kattintás után a lekért másodlagos azonosítók listája kinyomtatható.
A Kimenő fizetési kérelmek funkció kiválasztásával lehetősége van arra, hogy a kimenő fizetési kérelmeit megtekintse.
Első lépésként a kimenő fizetési kérelmek lekérdezése történik meg. A lekérdezésben lehetőség van dátumra és státuszra is szűrni.
A lista egy táblázatban jelenik meg, soronként egy darab kimenő fizetési kérelem van. Itt olvasható a partner neve vagy másodlagos azonosítója, a fizetési határidő és érvényességi idő, jelenlegi státusza, az összeg valamint a létrehozás időpontja.
Válassza ki az Információk feliratú menüpontot, ezután válassza ki a Kimenő fizetési kérelmek almenüpontot!
Rendben műveletre kattintva letöltheti a kimenő fizetési kérelmek legfrissebb listáját.
Visszahívás művelet segítségével a kijelölt fizetési kérelem visszahívása kezdeményezhető.
Nyomtatás műveletre való kattintás után a lekért kimenő fizetési kérelmek listája kinyomtatható.
A Bejövő fizetési kérelmek funkció kiválasztásával lehetősége van arra, hogy a bejövő fizetési kérelmeit megtekintse.
Első lépésként a bejövő fizetési kérelmek lekérdezése történik meg. A lekérdezésben lehetőség van dátumra és státuszra is szűrni.
A lista egy táblázatban jelenik meg, soronként egy darab bejövő fizetési kérelem van. Itt a kedvezményezett neve, a fizetési határidő és érvényességi idő, jelenlegi státusza, az összeg valamint a létrehozás időpontja.
Válassza az Információk feliratú menüpontot, ezután válassza ki a Bejövő fizetési kérelmek almenüpontot!
Rendben műveletre kattintva letöltheti a bejövő fizetési kérelmek legfrissebb listáját.
Visszautasítás művelet segítségével a kijelölt kérelem visszautasítása kezdeményezhető.
Teljesítés művelet segítségével a kijelölt kérelem teljesítése kezdeményezhető.
Nyomtatás műveletre való kattintás után a lekért bejövő fizetési kérelmek listája kinyomtatható.
A "Megbízások" menüpontban olyan megbízásokat tud rögzíteni, amelyek először csomagokba kerülnek. Ezek a csomagok - a megbízás típusától függően - akár egynél több megbízást is tartalmazhatnak. Aláírni és elküldeni itt egyszerre egy vagy több csomagot tud, ezzel könnyítve meg a nagyobb számú megbízások kezelését.
Azok a megbízások, amelyeknek fejlécadatai azonosak, egy megbízási csomagot alkotnak.
A képernyõ tetején lévõ menüsávban a "Megbízások" menüpontot kiválasztva a "Forint megbízások", "Deviza megbízások", "Csoportos műveletek" és "Betétműveletek" almenük alatt jelennek meg a választható megbízástípusok. Kattintson a kívánt megbízástípusra!
A kiválasztott megbízás űrlapja megjelenik. Az űrlap kitöltésében segítségére lehet a lap jobb felső sarkában található gombok közül a "Sablonok" feliratú gomb. Rákattintva a megjelenõ táblázatból kiválaszthatja, hogy melyik sablon tartalmát töltse be. A megbízás kitöltése után kattintson a "Rendben" gombra! Ekkor lefut a megbízás ellenõrzése. Ha az ellenőrzés talál formai vagy tartalmi hibát, akkor az űrlap fölött megjelenik a hibák listáját tartalmazó táblázat, mely alapján a hibákat Ön javítani tudja. Helyes adatok esetén a megbízás tárolódik. Az ablakban megjelenik egy üzenet, mely jelzi, hogy a megbízás melyik csomagba került. Ha még nincs megfelelõ csomag, akkor létrehozza a megbízás fejlécében lévõ adatoknak megfelelõen. Az üzenet alatt lévõ "Rendben" gomb az előkészített megbízások listájához irányít, míg az "Új megbízás bevitele" gombra kattintva az üres űrlap jelenik meg újra, ahol új megbízást vihet be.
A megbízási csomagok elkészítése után lehetősége van azokat megnézni, módosítani, esetleg törölni. Módosíthatja a csomag elküldésének tervezett dátumát is. A megbízási csomagokat alá kell írni a bankba való beküldés elött. Az elkészített megbízásokat "közös területre" teheti, így azok elérhetővé válnak az Ön által használt ügyfélprogram számára. A megbízási csomagokat el kell juttatni a bankba. Mindezeket a műveleteket a "Megbízások" menüpontban végezheti el.
Válassza ki a "Megbízások" menüpontot a képernyõ tetején lévõ menüsorban! A megjelenő almenüben a "Megbízási csomagok kezelése" kategória alatti "Előkészített megbízások" menüpontra kattintva megjelenik a megbízási csomagok listáját tartalmazó táblázat.
A "H." címkéjű oszlop azt mutatja, hogy az adott csomag tartalmaz-e hibás tételeket. Amennyiben igen, azt egy felkiáltójelet ábrázoló ikon jelzi. Az "A." címkéjű oszlopban egy toll szimbólum jelzi, ha a csomagot már aláírták. A toll mellett lévő kis vonalak azt is jelzik, hogy a csomagon hány aláírás van. (Maximum 4 vonal jelenhet meg.) A "Fm." címkéjű oszlop a feldolgozás módját tartalmazza, a "db" címkéjű oszlop pedig a csomagban lévõ megbízások számát mutatja.
A táblázat alján, szürke sorokként találhatók a "közös területen" elhelyezkedő csomagok, amely azt jelzi, hogy az adott megbízás az ügyfélprogramból is kezelhető. Ha bármelyik sorra, azaz bármelyik csomagra rákattint, a táblázatban megjelenik a kiválasztott csomag néhány további információja, mint például a terhelt számla száma. A táblázat alatt található gombok, amint azt a rajtuk lévõ feliratok is jelzik, a csomagokon elvégezhetõ műveletek, melyeket a megfelelõ gombra kattintással lehet kezdeményezni. A csomag átdátumozásáról, a csomag aláírásáról és a csomag elküldésérõl a linkekre kattintva olvashat bõvebben.
A "Megtekintés" gombra kattintva nézhető meg a kiválasztott megbízási csomag.
Ha a csomagban csak egy megbízás van, akkor rögtön a megbízás jelenik meg. A több megbízást tartalmazó csomagok esetén a csomag adatait láthatja, alatta pedig egy táblázatban a csomagban lévő megbízások listáját. Kattintson ebben a listában a kívánt sorra, ekkor új oldalon megjelenik az adott tétel részletezése. Ha van aláírás a csomagon, az aláírók listája is megjelenik a táblázat alatt. A "Rendben" gomb az előkészített megbízások listájához irányít vissza.
A megbízást tartalmazó csomagok tételei módosíthatók. A "Módosítás" gombra kattintva a táblázat eltűnik és helyén az aktuális csomag megbízásainak listája jelenik meg (ha több megbízást tartalmaz a csomag). Itt a kiválasztott megbízás sorára kattintva megjelenik a megbízás, ahol módosíthatja az adatokat. A "Tétel törlése" gombra kattintva a megbízás törlõdik. Ha a megbízás fejlécének adatait módosítja, úgy a megbízás átkerülhet másik csomagba vagy, ha nincs a fejlécadatoknak megfelelõ csomag, akkor új csomag jön létre, és erről a módítás után üzenetet kap. Ha a csomagban csak egy megbízás van, akkor rögtön a megbízás jelenik meg és az adatok módosítása elvégezhetõ.
A "Rendben" gomb megnyomása után ismét elvégzi a rendszer a megbízás formai és tartalmi ellenőrzését. Ha volt hiba a tételben, akkor megjelenik a hiba vagy hibák listája, és itt lehet azokat javítani. Ha nem volt hiba, akkor vagy a fent említett üzenetek valamelyike, vagy egyből a megbízások listája jelenik meg. Ebbõl a műveletbõl csak a "Rendben" vagy a "Mégsem" gombbal szabad kilépni! Ellenkezõ esetben, a csomagot addig nem használhatja, amíg Ön ki nem jelentkezik a rendszerből. Más menüpontra kattintani, linkre stb. nem szabad!
A megbízási csomag törlése a csomagban lévõ összes megbízás törlését jelenti. Jelölje ki a törölni kívánt megbízást, és válaszoljon igennel a jóváhagyó kérdésre! A csomag törlése végleges, utána a csomagot már nem lehet visszaállítani!
Az elkészített megbízási csomagokat a bankba való beküldés előtt alá kell írnia.
Az "Előkészített megbízások" felületén a megbízási csomagok táblázata alatt lévõ műveleti gombok között található a kijelölt csomagok aláírását kezdeményezõ gomb (lehetõség van egyszerre több csomag aláírására is). Erre rákattintva megjelenik egy táblázatban a kiválasztottak közül Ön által aláírható megbízási csomagok listája. Ezeket a csomagokat ez idõ alatt más nem módosíthatja. A táblázat utolsó oszlopában lévõ gombra rákattintva, egy külön ablakban megnézheti az adott megbízási csomagot. Írja be a hitelesítéshez a képernyőn kért információkat, majd kattintson a "Rendben" gombra! Ha a csomagok aláírását nem sikerült elkészíteni (például az aláírási jelszó hibás), akkor hibaüzenet jelenik meg. Aláírt csomag nem módosítható és csak aláírt csomag küldhetõ el a banknak.
Ha csak egy csomagot szeretne aláírni, azt megteheti úgy is, hogy az adott csomag sorára kattint, és az előtűnő gombok közül a "Csomag aláírása" gombra kattint.
Ebbõl a műveletbõl csak a "Rendben" vagy a "Mégsem" gombbal szabad kilépni! Ellenkezõ esetben a listában megjelent csomagokkal nem tud további műveleteket végezni, amíg Ön ki nem jelentkezik a rendszerből. Tehát más menüpontra, linkre, stb. kattintani nem szabad!
Az "Előkészített megbízások" felületén a megbízási csomagok táblázata alatt lévõ műveleti gombok között található a "Csomagok bankba küldése" gomb. Erre rákattintva megjelenik egy táblázatban a beküldhetõ megbízási csomagok listája. Itt azokat a megbízási csomagokat látja, amelyek már alá vannak írva, és jelenleg elküldhetők a bankba. A táblázat utolsó oszlopában lévõ gombra rákattintva, egy külön ablakban megnézheti az adott csomagot. Jelölje ki a táblázatban a beküldeni kívánt megbízási csomagokat, majd kattintson a "Rendben" gombra.
Ha csak egy csomagot szeretne elküldeni, azt megteheti úgy is, hogy az adott csomag sorára kattint, és az előtűnő gombok közül a "Megbízás elküldése" gombra kattint. (Ez a gomb csak akkor elérhető, ha az adott csomag elegendő aláírással rendelkezik.)
Ha a csomagban lévõ mindegyik megbízást elfogadta a bank, akkor egy nyugtázó üzenet jelenik meg és a csomag törlõdik a megbízások listájából. Az elküldött megbízásokról az "Elküldött megbízási csomagok" menüpont alatt találhatunk további információkat. Amennyiben a beküldött csomagban vannak olyan megbízások, amelyeket nem fogadott el a bank, akkor egy olyan üzenet jelenik meg, amely tartalmazza a visszautasított megbízások listáját és a visszautasítás okát. Ez esetben a csomag továbbra is a megbízások listájában marad.
Elõfordulhat, hogy beküldés közben megszakad a kapcsolat a bankkal. Ez esetben a következõ bejelentkezéskor az alkalmazás ellenõrzi a kérdéses megbízási csomagok állapotát. Ha nem sikerült átküldeni a banknak, akkor megjelennek az Előkészített megbízások listájában. Ha sikeres volt az átküldés, akkor az "Elküldött megbízások" menüpont alatt talál információt. Amennyiben nem sikerült tisztázni, mi történt, errõl és a teendõkrõl üzenetet fog kapni.
Lehetősége van a már előkészített megbízási csomag tervezett elküldési dátumának módosítására.
Az "Előkészített megbízások" felületén a megbízási csomagok táblázatában a megfelelő csomag sorára kattintva, az előtűnő gombok közül kattintson az "Átdátumozás" gombra! (Ez a gomb csak akkor elérhető, ha az adott csomag nincs aláírva, és nem hibás.) Ekkor megjelennek a kiválasztott csomag főbb információi és az elküldés tervezett dátuma, amely módosítható. Hibás vagy nem valós dátum esetén a hiba jellegére utaló üzenet jelenik meg. Helyes dátum esetén a csomag azonosítója és a csomagban lévõ összes megbízásban az elküldés tervezett dátuma a módosításnak megfelelõen változik. A csomag rögzítésének dátuma nem változik.
Lehetőség van arra, hogy azok az ügyfelek, akik Ügyfélprogramot és Internet Banking-et is használnak, mindkét programból kezeljék megbízásaikat. E célra szolgál egy közös terület, amelyre mindkét programból el lehet helyezni, illetve ahonnan mindkét program át tud venni megbízási csomagot.
Ha e közös területre szeretne tenni megbízási csomagot, kattintson a képernyő tetején lévõ menüsávban a "Megbízások" menüpont alatt az "Előkészített megbízások" almenüpontra.
Ekkor megjelenik egy táblázatban az Ön megbízásainak listája. A táblázat egyes soraira kattintva, a megfelelő megbízáscsoporton végezhető műveleteket mutató gombok között találja a "Közös területre tesz" gombot. Válassza ki a táblázatban a kívánt megbízási csomagot, majd kattintson a gombra. A művelet végrehajtása után az előbb kiválasztott megbízás mellett a "Közös területen" felirat jelenik meg és a sor kiszürkül.
A közös területre rakáskor megmaradnak a megbízásokon lévő aláírások, és a csomagot bármelyik programból - Ügyfélprogramból vagy Internet Bankinből - be lehet küldeni a bankba.
Közös területre nem tud olyan megbízásokat tenni, amelyeket SMS jelszóval (is) aláírtak, mert ezeknek az aláírásoknak az érvényessége csak korlátozott ideig marad meg, azokat mielőbb el kell juttatni a bankba.
Ha a megbízási csomagok listájában kiválaszt egy "Közös területen" lévő megbízási csomagot, a táblázat alatt megjelenik az "Átvesz" gomb. Erre rákattintva a megbízási csomag átkerül az Internet Banking program kezelésébe.
A "Megbízások" főmenüpont "Megbízási csomagok kezelése" almenüjének "Csomag importálása" funkciója lehetővé teszi a számítógépen, fájlban tárolt megbízási csomag importálását. A rendszer különböző importformátumokat ismer, ezekről súgót az importáló képernyőn talál.
Kattintson a fenti menüpontra! A megjelenő oldalon válassza ki azt a fájlt, amit be szeretne importálni. A rendszer a fájl kiterjesztése alapján megpróbálja kitalálni, milyen típusú fájlról van szó. Ha ismeretlen fájltípussal találkozik, akkor figyelmezetést küld, Önnek azonban lehetősége van az "Importformátum" címkéjű lenyíló lista segítségével explicit meghatározni az importfájl típusát.
Sikeres import esetén az oldalon megjelenik azon csomagnak vagy csomagoknak a neve, amelyek az importálás során létrejöttek. Az importálás során mindig csak új csomagok jönnek létre, meglévő csomagokba soha nem kerülnek tételek. Ezeket a csomagokat ezután ugyanúgy alá kell írni és be kell küldeni a bankba, mint a kézzel rögzítetteket.
Sikertelen import esetén egy lista jelenik meg a csomagban talált hibákról. Ezeket javítani kell az importfájlban, majd újból meg kell próbálkozni az importtal.
Figyelem! Az importált fájlt a rendszer nem törli ki a sikeres import után, így lehetőség van ugyanannak a fájlnak többszöri importálására is. Emiatt az importálást körültekintéssel kell elvégezni, elkerülendő az esetleges többszörös rögzítést és elküldést!
Az importálás során a böngésző az Ön által kiválasztott fájlt felküldi a bank szerverére. A fájl titkosított csatornán utazik, jogosulatlan fél nem tud hozzáférni.
Előfordulhatnak azonban olyan szoftverek, amelyek ezt a küldést megakadályozhatják. Ha Ön az importálás során hibát tapasztal, ellenőrizze a gépén futó tűzfal-programokat illetve böngészőjének Internet- és proxy-beállításait, vagy vegye fel a kapcsolatot a hálózati adminisztrátorával!
Az Electra ISO20022 import formátum leírását itt találhatja meg.
Kezdő- és záródátum megadásával lekérhető az - egy adott időszakban beküldött - adott típusú megbízási csomagok listája és a csomagokban lévő megbízások banki státusza.
Válassza ki a képernyõ tetején lévõ menüsávban a "Megbízások" menüpont "Elküldött megbízások" almenüjének "Megbízások státuszai" pontját! Ekkor megjelenik egy dátumbekérõ ablak.
A megjelenő oldalon történik a banki státusz idõszak bekérése. Itt kell megadnia, hogy mely megbízástípusra és mely idõszakra vonatkozó banki státuszokat szeretné látni. Ügyeljen arra, hogy legfeljebb 31 napos idõszakot adjon meg! Hibás vagy nem valós kezdõ- illetve záródátum, hibás vagy nem valós idõszak megadásakor a hiba jellegére utaló hibaüzenetet kap.
Helyes idõszak és a megbízásípus megadása után megjelenik az adott idõszakban beküldött, adott típusú megbízási csomagok listája. A listában megjelennek a csomagok adatai. Vannak olyan megbízástípusok, amelyekhez nem lehet státuszt kérni. Ezeket a csomagokat csak megnézni lehet, rákattintva a "Megtekintés" gombra, ami az adott csomag sorára való kattintás után jelenik meg (a sor alatt). Ekkor, ha a csomag több megbízást is tartalmaz, egy új oldalon megjelenik egy táblázatban a csomagban lévõ megbízások listája, alatta egy újabb táblázatban látható az érvényes aláírók neve, pontszáma és az aláírás dátuma is. Itt az első táblázatban az egyes megbízások sorára kattintva jelenik meg új oldalon a megbízás, minden részletével. Amennyiben a csomag csak egy megbízást tartalmazott, a "Megtekintés" gomb közvetlenül a megbízás részleteihez vezet.
Ha olyan megbízási csomagot jelöl ki, amelyiknek lekérdezhetõ a banki státusza - ez a típusától függ -, a megjelenő gombok közt egy "Banki státusz lekérdezése" feliratú gombot is talál. E gombra kattintva egy új oldalon megjelenik egy táblázatban a csomagban lévõ megbízások listája, valamint egy másik táblázatban az aláírók listája. A megbízások táblázatában a kívánt megbízásra kattintva egy külön oldalon megnézheti a megbízást és banki státuszát.
Egy megbízás viszonylag sok adatot tartalmaz, ugyanakkor nem ritka az az eset, hogy ugyanolyan (vagy többségében ugyanolyan) adatokkal a műveletet bizonyos idõközönként meg kell ismételni. A megbízások gyors elkészítésében segítenek a sablonok. Formáját tekintve a sablon egy - általában nem teljesen kitöltött - megbízás. Megbízások bevitelekor a korábban elkészített sablonok behívhatók, s ekkor már csak a sablonban ki nem töltött mezõk értékét kell begépelni.
Kattintson a képernyõ tetején lévõ menüsorban a "Sablonok" menüpontra. A lenyíló almenüből a "Sablonok listája"-ra kattintva a megjelenő táblázat a sablonok listáját tartalmazza. Bármely sor - azaz sablon - kijelölése után a sor alatt lévõ gombok segítségével megnézheti, módosíthatja vagy törölheti a sablont. A fenti táblázat találatait szűrni is tudja, ha a táblázat alatt levő, három üres mezőt tartalmazó sor valamely mezőjébe gépelni kezd. A három mező a táblázat három megfelelő oszlopára nézve szűr, csak azokat a sorokat hagyva a táblázatban, amelyek a begépelt szöveggel kezdődnek. A szűrés nem különböztet meg kis- és nagybetűket.
Új sablont létrehozni a "Sablonok" menüpont "Új sablon bevitele" szekciója alatt a kívánt megbízástípusnak megfelelő almenüpont kiválasztásával lehet, a megbízások beviteléhez hasonló módon. Annyiban térnek el egymástól, hogy sablon készítésekor mezõk ellenõrzése nem hajtódik végre, és bizonyos mezők - mint például az értéknap vagy az összeg - nem tölthetők ki.
A rögzített sablonok listájában lehetőség van az azonos típusú sablonok exportálására. Az exportálás során a kiválasztott megbízástípusnak megfelelő sablonokból egy CSV formátumú fájl keletkezik, amit például Excel programmal be lehet tölteni. A fájl minden sora egy sablonnak felel meg.
A sablonok exportja után a sablonok nem törlődnek, továbbra is elérhetőek maradnak a rendszerben.
Az exportálásról bővebben itt olvashat.
A rögzített sablonok listájában lehetőség van az azonos típusú sablonok importálására is. Az importálás során egy CSV formátumú fájlban előkészített sablonok tölthetők be a rendszerbe.
Kattintson a "Sablonok listája" oldalon a felület jobb felső sarka fölött elhelyezkedő "Import" ikonra! (Egy dobozba befelé mutató nyíl jelöli.) A megjelenő oldalon válassza ki azt a fájlt, amit be szeretne importálni. A rendszer a fájl kiterjesztése alapján megpróbálja kitalálni, milyen típusú fájlról van szó. Ha ismeretlen fájltípussal találkozik, akkor figyelmezetést küld, Önnek azonban lehetősége van a lenyíló lista segítségével explicit meghatározni az importfájl típusát.
Sikeres import esetén a rögzített sablonok listája jelenik meg, amely már tartalmazza a most beimportált sablonokat is, hiba esetén viszont üzenet jelenik meg a hiba vagy hibák jellegéről.
Az importált fájlt a rendszer nem törli ki a sikeres import után, így lehetőség van ugyanannak a fájlnak többszöri importálására is.
Minden felhasználó saját bejelentkezési jelszóval rendelkezik. A jelszavát mindenkinek nagyon fontos titkosan kezelnie. A bejelentkezési jelszavak csak a szerver számítógépen vannak nyilvántartva, mégpedig olymódon kódolva, hogy azt senki - beleértve a banki alkalmazottakat - sem tudja elolvasni. Ha van ügyfélprogramja is, az ott használt jelszót használhatja itt is.
Az Internet Banking első használatakor meg kell változtatnia a banktól kapott bejelentkezési jelszót, enélkül nem tudja használni a rendszert!
Előfordulhat mégis, hogy a jelszót illetéktelenek is megtudják. Amennyiben ez a tudomására jut, haladéktalanul válasszon új jelszót! Minden személynek lehetősége van - az Az Erste NetBank programba való bejelentkezés után - a saját jelszavának a megváltoztatására.
Ehhez válassza a "Paraméterbeállítás" menüpont alatt a "Bejelentkezési jelszó módosítása" pontot! A bejelentkezési jelszó legalább 4 és legfeljebb 12 karakterből álljon. Nem tartalmazhat ékezetes betűket és írásjeleket. Begépelés közben a képernyőn * karakterek jelennek meg, hogy más ne tudja könnyen leolvasni a képernyőről az Ön új jelszavát. Az új jelszó begépelését meg kell ismételnie a véletlen elírások kiküszöbölése miatt.
A "Rendben" gombra kattintva a jelszó ellenőrzése és módosítása megtörténik. A bejelentkezési jelszó sikeres megváltozásáról nyugtázó üzenetet kap.
A rendszer lehetőséget nyújt a felhasználónak, hogy minden, az Erste NetBank-ban kezdeményezett utasításról, parancsról listát kérjen a programtól. A lista segítségével nyomon követhetők a szolgáltatás használata során bekövetkezett események, például mikor és melyik felhasználó lépett be a programba, vagy kezdeményezett átutalást. A napló megtekintéséhez válassza a "Paraméterbeállítás" menü alatt a "Napló" menüpontot!
A funkció segítségével elnevezhetjük saját számláinkat, melyeket így könnyebben meg tudunk különböztetni egymástól. Ha egy számlának saját nevet adunk, akkor a továbbiakban az egyenlegben, kivonatban, megbízásokban stb. az újonnan megadott név fog látszódni.
Kattintsunk a főmenüsávban a "Paraméterbeállítás" alatt a "Számlanevek megadása" menüpontra!
A képernyőn megjelenik az ügyfél számláinak száma, devizaneme és az éppen aktuális megnevezése. A jobb oldalon, minden számlához tartozik egy beviteli mező, amely a számla új nevének megadására szolgál. Gépeljük be a megfelelő mezőbe a kívánt nevet! A képernyő alján található "Rendben" gombbal kezdeményezhetjük a megadott nevek felvételét. A funkció valójában egy megbízástípus, tehát a felhasználó érvényes aláírása szükséges a megadott nevek regisztrálásához.
Felhívjuk figyelmét, hogy ha egy számla nevét üresre állítja, akkor a megbízás beküldése után a számla neve helyén az eredeti banki elnevezés fog megjelenni!
Azokat a műveleteket, amelyeket gyakran használ, beállíthatja kedvenc funkciónak. A kedvenc funkciói a képernyő jobb oldalán, a menüsor alatt, egy kis, "Kedvencek" feliratú dobozban jelennek meg. Itt az adott funkcióra kattintva bármikor közvetlenül az adott műveletre léphet. A kedvenc funkciókat a "Paraméterbeállítás" menüpont erre szolgáló funkciójával tudja megadni. Jelölje be azokat a műveleteket, amelyeket gyakran használ, és a menü alatt közvetlenül el szeretne érni, majd nyomja meg a "Rendben" gombot! Egyszerre legfeljebb 7 kedvenc funkció választható ki.
Lehetősége van az Internet Banking felületére vonatkozó általános beállítások testreszabására is.
Ilyenek például az egy oldalon megjelenítendő találatok száma (táblázatok esetében), mely szám fölött lapozni kell a táblázatban a további találatok megjelenítéséhez, vagy, hogy a felugró ablakok, illetve táblázatok és almenük animációval rajzolódjanak-e ki.
Ezekhez válassza a "Paraméterbeállítás" alatt a "Testreszabás" menüpontot!
Időről időre a bank különféle üzeneteket küldhet Önnek. Ezeket az üzeneteket a "Levelezés" főmenüpont "Levelek" menüpontjában tudja megnézni, illetve kezelni.
Előfordulhat, hogy egy új üzenet érkezéséről a bank SMS értesítést küld Önnek.
A "Levelek" menüpontra kattintva megjelenik az Ön számára küldött üzenetek listája. A lista a levél tárgyát és az érkezés időpontját tartalmazza, valamint egy gemkapocs ikonnal jelzi, ha a levél tartalmaz csatolmányokat. Az új, még olvasatlan levelek vastagított betűkkel jelennek meg. Amennyiben Önnek még nincsen üzenete, arról tájékoztatást kap.
A menüpont kiválasztásakor a rendszer automatikusan ellenőrzi, hogy érkeztek-e új üzenetei, így mindig a legfrissebb állapotot fogja látni.
Egy levél olvasásához kattintson a listában a megfelelő sorra, majd nyomja meg a Megnézés gombot! Ekkor megjelenik a levél tartalma, illetve annak csatolmányai, ha az ilyennel rendelkezik. Egy csatolmány megnézéséhez egyszerűen kattinson a csatolmány nevére.
A levelek listájához a "Rendben" gomb megnyomásával térhet vissza.
A levelek listájából azokat a leveleket, amelyekre már nincs szüksége, ki tudja törölni. Ehhez válassza ki a listából a törlendő leveleket (egyszerre akár többet is), majd nyomja meg a "Kijelölt levelek törlése" gombot! Ha csak egy levelet szeretne törölni, azt megteheti úgy is, ha az aktuális sorra kattintáskor előjövő gombok közül a "Törlés" gombot választja.
Vigyázzon, mert a levelek véglegesen törlődnek, későbbi visszaállításukra már nincs lehetőség!
Amennyiben Ön szeretne a banknak üzenetet küldeni, azt leggyorsabban úgy teheti meg, ha a képernyő jobb oldalán levő piros "Kapcsolat" dobozban levő "Üzenet küldése a banknak" linkre kattint. Ugyanezt a funkciót elérheti főmenüből is, ha a "Levelezés" főmenüpont "Üzenet küldése a banknak" menüpontját választja. A levélírás után a "Rendben" gomb kezdeményezi a levél elküldését, azaz egy .LEV megbízási csomagba teszi levelét, melyet az "Előkészített megbízások" között megtalál.
A levélküldés is megbízásnak számít, ezért végrehajtásához aláírás szükséges, melyet megtehet az "Előkészített megbízások" oldalán!
A rendszerben lehetőség van bizonyos megjelenített adatok nyomtatására is. A nyomtatás során az adatok nyomtatóbarát formában, kevés színt felhasználva, könnyen áttekinthető formában jelennek meg. A nyomtatható formátum nem tartalmazza továbbá a menüt és a fejlécet, így csak a valóban fontos adatok fognak megjelenni a nyomtatón.
Az alábbi adatok nyomtatása áll rendelkezésre:
Amennyiben lehetőség van az Ön által megtekintett információ nyomtatására, akkor az oldal tetején egy erre utaló ikont talál. Kattintson rá erre!
A kattintás után egy új ablakban megjelenik az oldal nyomtatóbarát verziója. Ezzel az oldallal semmi tennivalója nincs, betöltődés után automatikusan kinyomtatja önmagát. Önnek csupán egy nyomtatót kell kiválasztania a böngészőprogram feljövő nyomtatóablakában. A nyomtatás végén ez az ablak automatikusan becsukódik. Ha a nyomtatóablakban a "Mégsem" gombra kattint, akkor megszakíthatja a műveletet, ilyenkor nem fog az adat megjelenni a nyomtatóján.
Vannak olyan információk, amelyeket több különböző formában is ki lehet nyomtatni. Ilyenkor a nyomtatás ikonra kattintva egy kis ablakban feljön azon formátumok listája, amelyek közül Ön választhat. A kívánt formátumra egyszerűen csak kattintson rá, és ezután a fent leírtaknak megfelelően elindul a nyomtatási folyamat. A nyomtatási formátumokat tartalmazó ablakot az annak jobb felső sarkában lévő "x" ikonnal tudja bezárni.
A böngészőprogramok alapértelmezés szerint egy oldal nyomtatásakor az oldal fej- és láblécében számos információt is kinyomtatnak, így többek közt a nyomatás dátumát, oldalszámot, az oldal címét, stb.
Ezeket ki lehet kapcsolni, méghozzá a böngészőprogram File (Fájl) menü Page Setup (Oldalbeállítás) menüpontja segítségével. Állítsa itt a Header és Footer (Fejléc és Lábléc) értékeket üresre! Ezután nem fognak megjelenni a fejléc és lábléc adatok.
Oldal beállítása az Internet Explorerben:
Oldal beállítása a Netscape-ben, Firefox-ban:
Előfordulhat, hogy a böngészőprogram alapbeállításai mellett bizonyos adatok nem férnek ki az oldalra, és a jobb szélen lévő adatok nem jelennek meg.
Ebben az esetben válassza ki az előbb említett menüpontot (a böngészőben Fájl -> Oldalbeállítás)! Itt állítsa a jobb és bal oldali margók (Margins, Left, Right) méretét kisebbre, hogy az adatok kiférjenek a papírra.
A rendszerben lehetőség van bizonyos megjelenített adatok exportálására is. Az export során az adatok egy kötött formátumú fájlba állnak elő, amelyet a böngészőprogramja segítségével tud eltárolni az Ön számítógépén.
Fontos! Az export funkció használata során az Ön pénzügyi adatai - számítógépének beállításaitól függően - mások által is hozzáférhető fájlokba kerülnek. Az adatainak védeleme érdekében gondoskodjon arról, hogy ezekhez a fájlokhoz illetéktelenek ne tudjanak hozzáférni, valamint lehetőleg kerülje az export funkció ismeretlen gépen (pl. internet kávézó) történő használatát!
Amennyiben lehetőség van az Ön által megtekintett információ exportálására, akkor az oldal tetején egy erre utaló ikont (egy dobozból kifelé mutató nyíl) talál. Kattintson rá erre!
A kattintás után megjelenik egy kis ablak, ami tartalmazza azokat az export-formátumokat, amelyekben az aktuális adat menthető. A megfelelő formátumú exportfájl elkészítéséhez kattintson a jobb egérgombbal a megfelelő formátum nevére, és válassza ki a "Hivatkozás mentése más néven" menüpontot! Ekkor válassza ki, hogy melyik könyvtárba és milyen néven kívánja a fájlt menteni.
Ha az adott formátumra az egér bal gombjával kattint, akkor a böngészőprogram az Ön számítógépének beállításainak megfelelően az exportfájlnév kiterjesztésének alapján megpróbálja a fájlt egyből megnyitni. Ha az adott kiterjesztéshez nem talál megjelenítő-programot, akkor felajánlja a mentés lehetőségét, de előfordulhat, hogy olyan programmal akarja megjeleníteni, amely ezt a fájlt nem tudja értelmezni, így érdemes mindig a jobb egérgombos változatot használni.
Az adott exportformátum leírásához kattintson a formátum neve melletti információs ikonra.
Az exportformátumok listáját tartalmazó kis ablak bezárásához kattintson az annak jobb felső sarkában található "x" ikonra!
Az Erste NetBank tartalmaz néhány olyan funkciót is, melyek elérhetősége bizonyos feltételekhez kötött. Ezeket a szolgáltatásokat egyaránt a "További szolgáltatások" főmenüpont alatt érheti el, ilyenek például a NetTrader, a mobilfizetés, a letétkezelés vagy a Célszámlaőr. A menüben csak azok a szolgáltatások jelennek meg Önnek, amelyek használatára Ön jogosult.
A "Mobilfizetés" funkciónak köszönhetően kényelmesen és gyorsan fizetheti ki parkolását, autópálya e-matricáját, lapelőfizetését.
A "További szolgáltatások" főmenüpont "Mobilfizetés" pontjára kattintás után megjelenik egy tájékoztató oldal, ami a szolgáltatás igénybevételével kapcsolatos fontosabb információkat tartalmazza. Itt a "Regisztráció" gombbal az EME Zrt.-nél való regisztrációt kezdeményezhet. Ezt a bank megbízásként kezeli, amennyiben nem teljesülne a regisztráció perceken belül, úgy a "Megbízások" főmenüpont "Megbízások státuszai" pontjában tekintheti meg ennek állapotát.
A regisztráció sikerességét a NetBank felülete a „Regisztrált” státusszal jelzi, ez szükséges az EME Zrt. szolgáltatásainak igénybe vételéhez. Már meglévő EME ügyfél esetén a regisztráció folyamata több időt vehet igénybe az EME Zrt.-nél vezetett egyenleg egyeztetése miatt. Ebben az esetben a „Regisztráció folyamatban” státusz kerül megjelenítésre a NetBank felületen, mely az egyeztetést követően automatikusan „Regisztrált” állapotba vált, amennyiben az EME Zrt. a regisztrációt elfogadta.
Az Erste NetBank lehetőséget kínál értékpapírokkal kapcsolatos tevékenységek intézére is.
A "További szolgáltatások" főmenüpont "Letétkezelés" szekciója tartalmazza az értékpapírokkal kapcsolatos műveleteket. Lehetőség van értékpapír érkeztetésre/indításra, a függő értékpapír-tranzakciók megtekintésére, forgalmi kimutatások, nettó eszközérték, illetve letéti igazolás megtekintésére a megfelelő menüpontok kiválasztásával.
Az értékpapír-érkeztetés/indítás kivételével valamennyi alfunkcióhoz Clavis ügyfelet és dátumot/időszakot kell megadnia az információk lekéréséhez. Ezt követően a "Rendben" gombra kattintva megjelenik a megfelelő kimutatás.
A "Függő értékpapír-tranzakciók" oldalon megjelenő táblázatban az egyes tranzakciók soraira kattintva megjelennek a sor alatt a tranzakció részletei.
Értékpapír-érkeztetést/indítást végezhet sablon segítségével is, vagy létrehozhat sablont a későbbiekben való egyszerűbb használathoz. Sablon használatához vagy készítéséhez használja a jobb felső sarokban a megfelelő gombokat!
A "Célszámlaőr" funkció kizárólag azon ügyfeleink számára elérhető, akik rendelkeznek Célszámlaőr szolgáltatásra vonatkozó érvényes szerződéssel. Ezen felül is csak céges jogosultsággal rendelkező felhasználók számára érhető el a Célszámlaőr whitelist-tábla és a Célszámla-adatbázis megtekintése.
A "További szolgáltatások" főmenüpont "Célszámlaőr" szekciója tartalmazza a fenti két lista megtekintését.
A "Célszámlaőr whitelist-tábla" a biztonságosnak ítélt prefix-szel rendelkező célszámlaszámokat tartalmazza. A "Célszámla adatbázis" gyűjti össze azon számlákat, amelyekre ügyfelünk már intézett átutalást. Az ezen az oldalon megjelenő táblázatban az egyes számlák soraira kattintva megjelenik a sor alatt egy "Törlés" gomb, mellyel lehetősége van az adott számlát törölni az adatbázisból.